V terénu testujeme první elektromobil a máme zájem o auta na vodík
25.07.2023
Mezi naše hlavní environmentální cíle patří snižování emisí skleníkových plynů. Distribuční soustavu tak postupně připravujeme na vodík, vtláčíme do ní biometan a současně optimalizujeme i náš vozový park. V něm nyní standardně využíváme vozy na environmentálně šetrnější CNG a bioCNG.
Zajímá nás vodík
„Jako plynaři intenzivně sledujeme trh s vodíkovými auty, kde se blýská na lepší časy. Začíná se rozvíjet infrastruktura čerpacích stanic a výrobci představují nová technická auta. Například vodíkový Opel Vivaro by se mohl začít nabízet už letos a my určitě chceme být u toho. Současně budeme zkoušet v reálném provozu i elektromobily, jejichž masivní nasazení nyní neplánujeme. Chceme však být dobře připraveni na všechny alternativy dalšího rozvoje autoprůmyslu a mobility,“ vysvětluje náš Facility & Services manažer Tomáš Michna.Letos zprovozníme 6 nových technických e-vozů
Testovaný Ford E-Transit je napájen 400 V akumulátorem s kapacitou 68 kWh a na jedno nabití dojede přes 300 kilometrů (prázdný a v ideálních podmínkách). Nabíjíme ho z wallboxu v našem areálu v Olomouci, kde brzy nainstalujeme fotovoltaiku. Baterie se naplní potřebnou energií za zhruba osm hodin v případě úplného vybití. Pokud ale auto připojíme k rychlonabíječce, za pouhých 34 minut se dobije na 80 %. Naši kolegové budou vybaveni CCS kartou, se kterou uhradí nabíjení i mimo náš areál.„Kromě prvního E-Transitu máme objednaných dalších pět technických elektroaut. Jde o modely Opel Vivaro-e a Combo-e. Tyto vozy jsou aktuálně na montáži technických vestaveb,“ upřesňuje Milan Kadeřábek, který pečuje o vozový park GasNetu.