Operativní správa sítí
Poskytované služby
Konzultant technického řešení plynárenských zařízení je kompetentní v těchto oblastech:
- Technické řešení připojení nového odběrného plynového zařízení (OPZ) – obecné technické požadavky
- Technické řešení problémů při nové výstavbě plynovodů a přípojek – pouze technické požadavky
- Technické řešení přeložek plynárenského zařízení (PZ) a stav konkrétních staveb
- Technické řešení oprav a rekonstrukcí OPZ (vč. vymísťování HUP a plynoměrů) – obecné technické požadavky
Zde naleznete kontakt na pracovníka řešícího tuto problematiku. Případně využijte našeho chatbota - Projekt/konzultace technického řešení).
Vydání stanoviska a případná konzultace k projektu nebo ke stavbě plynárenského zařízení (např. plynovod, přípojka) případně odběrné plynové zařízení. Zde naleznete kontakt na pracovníka řešícího tuto problematiku. (kontaktní systém, nebo chatbot- Projekt/konzultace technického řešení)
Vydání stanoviska a případná konzultace k projektu nebo ke stavbě, která není spojena svým účelem s plynárenským zařízením, ale svým účelem může dojít k dotčení ochranných a bezpečnostních pásem plynárenských zařízení (např. stavba rodinného domu, příjezdová komunikace, sjezd, oplocení, úprava pozemku, výsadba dřevin, existence sítí apod.) Žádost můžete podat pomocí Elektronického formuláře a kontakt pro konzultace naleznete v Kontaktním systému.
Řeší uzavření smlouvy o odkupu plynovodní přípojky pro kategorie maloodběr a domácnost a případné konzultace.
Geodetické zaměření staveb
Geodetická směrnice
ZDE je umístěn předpis platný pro vyhotovení veškeré geodetické dokumentace plynárenského zařízení, jehož provozovatelem bude distribuční společnost GasNet, s.r.o. Případné připomínky nebo dotazy odesílejte na e-mailovou adresu libuse.bazantova@gasnet.cz.
Postup předání geodetické dokumentace plynárenského zařízení platný od 1.1.2015, stejně jako další detaily související s novým způsobem zpracování elektronického originálu geodetické dokumentace, jsou popsány ZDE.
Ke stažení
Řeší uzavření smlouvy o odkupu plynovodní přípojky pro kategorie maloodběr a domácnost a případné konzultace.
Řeší uzavření smlouvy a případnou konzultaci ohledně smlouvy o zajištění přeložky plynárenského zařízení a úhradě nákladů s ní související, které se uzavírá za účelem změny trasy plynárenského zařízení (např. plynovod, přípojka apod.) a smlouvu o smlouvách budoucích na zřízení věcného břemene, která se týká uložení plynárenského zařízení.
Tuto smlouvu může uzavřít vlastník plynovodní přípojky k zajištění jejího provozu, údržby a opravy tak, aby se nestala příčinou ohrožení života, zdraví či majetku osob.
Nejčastější otázky a odpovědi
Co je to hlavní uzávěr plynu a kam ho mohu umístit?
Hlavní uzávěr plynu (HUP) je uzavírací armatura, která odděluje odběrné plynové zařízení (OPZ) od plynovodní přípojky. HUP je součást OPZ. Objekt HUP musí být přístupný z veřejného pozemku.
Čí je hlavní uzávěr plynu (HUP)?
Vlastnictví HUP je stanoveno zákonem č.458/2000 Sb. v platném znění v §2, odst. 2, písm. b), bod 5 – HUP je v majetku vlastníka odběrného plynového zařízení.
Jaké rozměry má mít objekt pro HUP a plynoměr?
Vnitřní rozměry objektu hlavního uzávěru plynu (HUP) musí umožnit snadný přístup k HUP a plynoměru. Základní rozměry jsou stanoveny v předpise provozovatele.
Mohu napojit OPZ mého RD na HUP souseda?
Ne. Jeden HUP nesmí být instalován pro dva či více objektů, stavebně samostatných a majících samostatná popisná čísla.
Co je to Odběrné plynové zařízení (OPZ)?
Veškerá zařízení připojená na plynárenská zařízení, počínaje hlavním uzávěrem plynu (HUP) až k zařízení pro konečné využití plynu. Vyjma plynoměru.
Mohu na stávající plynovodní přípojku připojit další přípojku?
Standardně ne. Tato možnost je posuzována individuálně na základě žádosti o připojení k distribuční soustavě.
Kde mohu najít technické požadavky společnosti GasNet pro projektování a výstavbu PZ?
Zde.
Kdo může projektovat plynárenská zařízení?
Projektová dokumentace plynárenského zařízení (PZ) musí být zpracována autorizovaným projektantem (viz zákon číslo 360/92 Sb., §5, odst. c – technologická zařízení staveb).
Doporučuje GasNet Služby konkrétní plynové spotřebiče?
Ne. Výběr spotřebiče je záležitostí zákazníka (projektanta).
Kdo mi vybuduje odběrné plynové zařízení?
Odborně způsobilá organizace (držitel platného oprávnění a osvědčení ITI) dle výběru zákazníka. ( ITI- Institut technické inspekce).
Katastrální úřad neeviduje na mém pozemku žádná věcná břemena, přesto se na něm nachází plynovod?
Do nabytí účinnosti zákona č.222/1994 Sb. vznikala věcná břemena k plynárenským zařízením dle zákona č.67/1960 Sb. bez nutnosti zápisu do katastru nemovitostí.
Jaké je krytí plynárenských zařízení?
Běžné krytí plynovodu je 0,8-1,5m – viz. ČSN 736005 (ČSN-Česká technická norma)
Jakým způsobem mohu podat žádost o stanovisko k výstavbě plynárenského zařízení?
Projektovou dokumentaci s Žádostí o vydání stanoviska předložíte k posouzení našemu příslušnému specialistovi. Specialistu pro svou oblast najdete v Kontaktním systému, nebo můžete vyhledat správný kontakt přes našeho chatbota (Projekt / konzultace technického řešení).
Žádost se nikdy nepodává elektronicky, ale prostřednictvím papírového formuláře a poštou.
Do kdy bude moje žádost vyřízena?
Do 30 kalendářních dnů od data doručení.
Jaké doklady je třeba doložit k žádosti o vydání stanoviska k projektové dokumentaci k samostatně budované plynovodní přípojce?
Podle stanovených podmínek ve smlouvě o připojení si u našeho technického partnera nebo jiného oprávněného projektanta necháte vypracovat projektovou dokumentaci pro stavbu přípojky. Tuto dokumentaci společně se Žádostí o vydání stanoviska k dokumentaci předložíte k posouzení našemu specialistovi. Zde naleznete kontakt na pracovníka řešícího tuto problematiku. (kontaktní systém, nebo chatbot- Projekt/konzultace technického řešení)
Jaké doklady je třeba doložit k žádosti o vydání stanoviska k projektové dokumentaci k rozšíření distribuční soustavy?
Podle stanovených podmínek v budoucí majetkové smlouvě si u našeho technického partnera nebo jiného oprávněného projektanta necháte vypracovat projektovou dokumentaci pro stavbu přípojky. Tuto dokumentaci společně se Žádostí o vydání stanoviska k dokumentaci předložíte k posouzení našemu specialistovi. Zde naleznete kontakt na pracovníka řešícího tuto problematiku. (kontaktní systém, nebo chatbot- Projekt/konzultace technického řešení)
Jaké doklady je třeba doložit k žádosti o vydání stanoviska k projektové dokumentaci přeložky plynárenského zařízení?
Podle stanovených podmínek v přeložkové smlouvě si u našeho technického partnera nebo jiného oprávněného projektanta necháte vypracovat projektovou dokumentaci pro stavbu přípojky. Tuto dokumentaci společně se Žádostí o vydání stanoviska k dokumentaci předložíte k posouzení našemu specialistovi. Zde naleznete kontakt na pracovníka řešícího tuto problematiku. (kontaktní systém, nebo chatbot- Projekt/konzultace technického řešení)
Jakou platnost má vydané stanovisko k projektové dokumentaci?
Standardně 24 měsíců od data vydání. Konkrétní platnost je vždy uvedena v příslušném stanovisku.
Veškeré informace naleznete zde.
Proč není na mapě vydané katastrálním úřadem zakreslené plynárenské zařízení (plynovody, přípojky)?
V katastrální mapě nejsou zakreslovány inženýrské sítě. Mapa slouží k jiným účelům.
Je možno umístit a realizovat stavbu v bezpečnostním pásmu plynárenského zařízení?
V souladu s § 69, odst. 3, zák. 458/2000 Sb. v platném znění, pokud to technické a bezpečnostní podmínky umožňují a nedojde-li k ohrožení života, zdraví, bezpečnosti nebo zdraví osob lze v bezpečnostním pásmu realizovat stavby pouze s písemným souhlasem a na základě podmínek stanovených provozovatelem.
Kde je možné požádat o průběhy vašich sítí v digitální podobě?
Veškeré informace naleznete zde.
Kdo provede vytyčení plynárenského zařízení?
Veškeré informace naleznete zde.
Jakým způsobem bude žadateli vydané stanovisko k neplynárenskému zařízení doručeno?
Stanovisko lze zaslat žadateli elektronicky, poštou. Dle preferencí žadatele.
Lze prodloužit platnost stanoviska?
Ne. Platnost stanoviska prodloužit nelze. Lze vydat nové stanovisko na základě nové žádosti.
Kde opět zjistím kód pro stažení stanoviska k neplynárenské stavbě z internetového portálu?
Kód vám sdělí na Zákaznické lince Gasnet 555 90 10 10.
Musí být vyplněna plná moc v žádosti?
Pokud je v žádosti stavebník rozdílný od žadatele, musí být vyplněna plná moc nebo doložena plná moc (postačí neověřená plná moc).
Mohu podat žádost o připojení elektronicky?
Ano. Veškeré informace naleznete zde.
Veškeré informace naleznete zde.
Veškeré informace naleznete zde.
Veškeré informace naleznete zde.
Jak mám postupovat, ať nemusím platit fakturu za údržbu přípojky, která mi došla, když již nejsem vlastníkem?
Povinnost oznámit změnu vlastnictví plynovodní přípojky (PP) vyplývá z uzavřené smlouvy o zajištění provozu a údržby PP. Pokud vlastník nepožádá o ukončení platnosti smlouvy a neuvede nového vlastníka PP, fakturace bude adresována stále původnímu vlastníkovi PP.
V případě, že potřebujete provést změnu vlastnictví plynovodní přípojky kontaktujte nás na telefonním čísle 555 901 111 (technická zákaznická linka) případně prostřednictvím chatbota (zadat technický požadavek typu Smlouva na provoz/odkup přípojky).
Veškeré informace naleznete zde.