Potřebuji poradit
Nevíte si rady? Shromáždili jsme pro vás často kladené dotazy. Podívejte se, zda najdete odpověď. Pokud přece jenom ne, neváhejte nás kontaktovat.
Často kladené dotazy
Co je to přeložka?
Dílčí změna trasy plynovodu nebo přípojky, případně přemístění plynárenského zařízení nebo některých jeho prvků jak je definuje § 70 zákona 458/2000 Sb.
Jak při přeložce postupovat:
Postup najdete na stránkách Změna trasy plynovodu.Kdo přeložku platí:
Veškeré náklady hradí dle zákona č. 458/2000 Sb. vždy ten subjekt, který provedení přeložky iniciuje. Komunikace s provozovatelem distribuční soustavy je zdarma.
Porucha na plynárenském zařízení
V případě, že se jedná o poruchy na plynárenském zařízení, je nutné vždy přesměrovat hovor nebo předat neprodleně informaci na příslušný dispečink.
Porucha na OPZ nebo spotřebiči
U poruchy na OPZ nebo poruchy spotřebiče by měl majitel řešit přes plynoservis. Nespadají do kompetence DSO, ale dle dohody budou také přepojovány na plynárenský dispečink.
Zásady odstraňování poruch a haváriích na plynárenském zařízení
Za odstraňování poruch a závad na plynárenském zařízení odpovídá provozovatel distribuční soustavy. Odstraňování se provádí podle havarijního plánu a platných předpisů (ČSN, TPG atd.).
Pro flexibilně připojené plynoměry do velikosti G-6 s běžnými typy regulátorů (Francel, Gastep, Messura) je doporučena skříň o rozměrech 570 x 530 x 230 mm (výška x šířka x hloubka).
U jiných typů měřidel a regulátorů definuje velikost skříně projektant podle jejich počtu a velikosti.
Tyto činnosti provádí soukromé subjekty, na jejichž ceny nemá společnost GasNet žádný vliv. Pro přesnou kalkulaci se obraťte na konkrétního dodavatele.
- U běžného rodinného domku nebo bytu se náklady na revizi včetně tlakové zkoušky pohybují v řádu tisíců korun.
- Náklady na revize plynových rozvodů u středních a velkých odběratelů závisí na jejich rozsahu a složitosti.
Přímo na našich stránkách v sekci Kvalita plynu.
Informace o spalném teple a výhřevnosti zemního plynu pro výpočet přibližné spotřeby jsou v sekci Spalné teplo.
Hodnoty jsou pravidelně aktualizovány.
Kalkulátor ceny najdete u Ceníku distribuce, kde je také v bodě 4 uveden vzorec pro výpočet ceny.
Aktuální ceník naleznete v Ceníku distribuce, u kterého jsou k nahlédnutí i starší ceníky v archivu.
Ceny distribuce stanovuje cenové rozhodnutí Energetického regulačního úřadu a jsou platné vždy pro celý kalendářní rok.
Kdy dochází k připojení nového měřidla? Kdy je nutné připojit nový plynoměr?
- Připojuje-li se nové nebo rekonstruované odběrné plynové zařízení, kdy dotčený plynovod je delší než 3 m.
- Pokud se připojuje odběrné plynové zařízení, které bylo déle než 6 měsíců mimo provoz.
- U opětovného připojení po předchozí demontáži plynoměru a odpojení delším jak 6 měsíců.
- Připojuje-li se nové nebo rekonstruované odběrné plynové zařízení, které bylo mimo provoz maximálně 6 měsíců a kdy je dotčený plynovod dlouhý maximálně 3 metry.
- U opětovného připojení po předchozí demontáži plynoměru a odpojení kratším jak 6 měsíců včetně.
Jaké dokumenty k tomu potřebuji?
Ad 1
Platnou zprávu o výchozí revizi odběrného plynového zařízení v rozsahu F a G dle Vyhlášky 85/1978 Sb.§ 4, § 6.
- ve zprávě musí být ověřen termín provedení zkoušky pevnosti a těsnost odběrného zařízení staré maximálně 6 měsíců od data připojení plynoměru
- ve zprávě musí být uvedeno, že odběrné plynové zařízení je schopné bezpečného a trvalého provozu a dále, že uvedení do provozu je možné až po úspěšném vyzkoušení připojených spotřebičů.
Ad 2 a 3
Platnou zprávu o provozní revizi odběrného plynového zařízení v rozsahu F a G dle Vyhlášky 85/1978 Sb.§ 4, § 7.
- zpráva musí být zpracovaná po daru demontáže plynoměru
- ve zprávě musí být ověřen termín provedení zkoušky pevnosti a těsnost odběrného zařízení staré maximálně 6 měsíců od data připojení plynoměru
- ve zprávě musí být uvedeno, že odběrné plynové zařízení je schopné bezpečného a trvalého provozu a dále, že uvedení do provozu je možné až po úspěšném vyzkoušení připojených spotřebičů.
Ad 4 a 5
Platnou zprávu o provozní revizi odběrného plynového zařízení v rozsahu F a G dle Vyhlášky 85/1978 Sb.§ 4, § 7.
- zpráva musí být zpracovaná po datu demontáže plynoměru
- ve zprávě musí být uvedeno, že odběrné plynové zařízení je schopné bezpečného a trvalého provozu a dále, že uvedení do provozu je možné až po úspěšném vyzkoušení připojených spotřebičů.
Další možností je doložení Zápisu o ověření technického stavu podle bodu 5.8 TPG 800 03. Toto ověření mohou provádět pouze revizní technici nebo vlastnící osvědčení k montážím odběrných plynových zařízení vydaných ITI.
Pozor!
Kopii výchozí revize, provozní revize nebo zápisu o ověření technického stavu je nutné předat technikovi před montáží plynoměru.
- Finanční způsobilost je nutné prokázat v termínech podle odstavce 5.2.3.3 Řádu PDS, a to nejpozději čtvrtý kalendářní den před účinností rezervace distribuční kapacity (RDK) nebo před začátkem plynárenského měsíce, ve kterém má nastat účinnost RDK v případě žádostí, které jsou podány nejpozději pátý pracovní den před začátkem tohoto měsíce. Nejpozději druhý pracovní den po účinnosti rezervace DK, v případě žádosti o klouzavou distribuční kapacitu.
- Uživatel je povinen udržovat dostatečnou finanční způsobilost po celou dobu trvání smlouvy o distribuci.
- Podmínky finanční způsobilosti a způsobilé formy zajištění jsou uvedeny v Příloze č. 4 ŘPDS, přičemž se jedná o tyto možné formy zajištění:
- bankovní záruka
- kauce
- ručitelské prohlášení
- rating uživatele
- rating mateřské společnosti uživatele - Způsobilé formy zajištění u zákazníků s měsíční periodou fakturace můžete kombinovat s placením záloh. Pokud chcete možnost placení záloh u těchto zákazníků využít, je nutné toto již uvést v Žádosti o rezervaci distribuční kapacity. U zákazníků s jinou než měsíční periodou fakturace, je PDS povinen vystavit předpis měsíčních záloh dle odstavce 6.4 Řádu PDS.
- Požadovaná výše finančního jištění je PDS aktualizována vždy na základě nově podané Žádosti o rezervaci distribuční kapacity a současně pátý pracovní den před začátkem každého plynárenského měsíce. Takto vypočtená výše potřebného finančního zajištění, je vám sdělena prostřednictvím automaticky generovaným informačním e-mailem ze systému PDS a zaslaným na Vámi určenou e-mailovou adresu, uvedenou ve Smlouvě o poskytování elektronických služeb.
- Zvolte některou z výše uvedených možných forem finančního zajištění OM/PM podle Přílohy č. 4 ŘPDS a informujte PDS o zvoleném způsobu, formou e-mailové zprávy zaslané na e-mailové adresy, uvedené v obdrženém e-mailu o výši potřebného finančního zajištění.
- Pokud si zvolíte formu zajištění „Bankovní záruka“, pak nejdříve požádejte PDS o zaslání jejího požadovaného znění prostřednictvím e-mailové zprávy adresované na e-mailovou adresu: distributioncapacity@gasnet.cz Následně k prokázání finanční způsobilosti předložte PDS v termínech dle odstavce 5.2.3.3 ŘPDS originál platné Bankovní záruky.
- Pokud si zvolíte formu zajištění „Ručení“, pak k prokázání finanční způsobilosti předložte PDS v termínech dle odstavce 5.2.3.3 ŘPDS, originál platného ručitelského prohlášení vyplněného podle vzoru Ručitelského prohlášení.
- Pokud si zvolíte formu zajištění „Kauce“, zašle vám PDS obratem návrh Smlouvy o složení kauce, příp. návrh dodatku této smlouvy.
- Pokud si zvolíte formu zajištění „Rating uživatele nebo mateřské společnosti“, pak k prokázání finanční způsobilosti předložte PDS dokumenty uvedené v Příloze č. 4 ŘPDS, v termínech dle odstavce 5.2.3.3 ŘPDS - Podmínky finanční způsobilosti budou považovány za splněné v případě, že prostředky k zajištění finanční způsobilosti budou připsány na účet PDS nebo v případě nepeněžních forem doručíte patřičné dokumenty v termínu dle odstavce 5.2.3.3 Řádu PDS. Nesplnění podmínek finanční způsobilosti v předepsaném termínu je důvodem k zamítnutí rezervace distribuční kapacity a dle ustanovení bodu 5.4.2. současně i k jednostrannému ukončení smlouvy o distribuci PDS.
- V případě požadavku na změnu počtu měřicích zařízení na odběrném místě, je podmínkou pro přijetí tohoto požadavku uzavřená aktuální Smlouva o připojení k distribuční soustavě, ve které je již požadovaná změna počtu měřicích zařízení zohledněna.
- Požadavek zašlete na e-mailovou adresu: distributioncapacity@gasnet.cz
- V případě, že v odběrném místě dochází současně ke změně výše ročního odběru plynu nebo požadované distribuční kapacity, je nutné rovněž aktualizovat i smlouvu o distribuci plynu, a to podáním žádosti o rezervaci distribuční kapacity (RDK) – změna smluvních údajů.
- Přihlaste se do aplikace „Online servis PDS“ a přes volbu „Žádosti“ vyberte druh žádosti „Žádost o rezervaci distribuční kapacity“. Podejte žádost buď formou jednotlivého podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Pro nahrání žádostí použijte vzorový soubor pro elektronické podání žádosti o rezervaci distribuční kapacity, který je ke stažení v aplikaci „Online servis PDS“ na stránce Podání žádosti, odkaz "Stáhnout vzorový soubor". Jako důvod žádosti uveďte „D2 – změna smluvních údajů“. Detailní informace k podávání žádostí jsou uvedeny v uživatelské příručce o využívání elektronických služeb (Uživatelská příručka pro využívání elektronických služeb PDS).
EIC kód odběrného místa najdete ve Smlouvě o připojení k distribuční soustavě nebo na dokladech k vyúčtování dodávky plynu.
V případě, že byl EIC kód odběrného místa již přidělen a poskytnut, sdělí provozovatel distribuční soustavy tento EIC kód pouze zákazníkovi a pouze v odůvodněných případech, jako je například ztráta písemností/dokumentů vlivem živelné události.
Děláme to za vás. Plynárenská zařízení vkládáme do digitální mapy
Česká republika digitalizuje stavební řízení. Od 1. července 2024 vstoupila v účinnost vyhláška o Digitální technické mapě 393/2020 Sb., a s ní související změna zákona o zeměměřičství 47/2020 Sb.
GasNet s ohledem na tuto legislativní povinnost vkládá data technické infrastruktury, kterou provozuje, do Digitální mapy veřejné správy / Digitální technické mapy (DMVS/DTM).
GasNet zajišťuje vklad dat do DMVS/DTM pro plynárenská zařízení, jejichž vlastníkem je GasNet, s.r.o., ale také pro plynárenská zařízení, jejichž vlastníkem je třetí strana a GasNet, s.r.o. zařízení provozuje na základě platného smluvního vztahu.
Pokud tedy pronajímáte svoje plynárenské zařízení společnosti GasNet, pak za vás GasNet tato zařízení zanáší do Digitální technické mapy.
Za jakých podmínek?
Nemusíte nic dělat. GasNet poskytuje data za vlastníka plynárenského zařízení bez ohledu na to, jestli vlastník v Registru správců DMVS/DTM pověřil GasNet editorstvím, nebo ne.
Kontakt:
Pokud se potřebujete na něco zeptat, napište na dmvs@gasnet.cz.
Doporučené postupy pro uzavření Smlouvy o připojení k distribuční soustavě (SOD), smlouvy o poskytování el. služeb a podávání žádostí
Jak na to?
- Stáhněte si návrh příslušné smlouvy, vyplňte jej a přidejte svůj elektronický podpis.
- Smlouva o zajištění služby distribuční soustavy
- Smlouva o poskytování elektronických služeb - Elektronicky podepsaný návrh smlouvy (smluv) zašlete na distributioncapacity@gasnet.cz.
Pokud máte v rámci distribuční soustavy provozované společností GasNet méně než 5 odběrných míst, můžete nám návrhy smluv poslat též poštou na adresu:
Oddělení smluvních vztahů prodeje kapacity
GasNet, s.r.o.
Green Building II
Tuřanka 1554/115b
627 02 Brno-Slatina - Návrhy smluv podepíšeme (u elektronického podání připojíme náš elektronický podpis) a zašleme vám je zpět.
Zároveň registrujeme administrátory webové aplikace Online servis PDS, jak jste je uvedli v příloze č. 1 Smlouvy o poskytování elektronických služeb. Uživatelská jména a hesla jim zašleme e-mailem spolu s výzvou k zaslání veřejného klíče certifikátu vydaného První certifikační autoritou, a.s.
Postup pro získání certifikátu najdete v bodě 2 Jak získat a nainstalovat certifikát pro přístup do aplikace Online servis PDS. - Veřejný klíč certifikátu zašlete na adresu uvedenou ve výzvě. Uveďte prosím i společnost a uživatelské jméno, ke kterému klíč vztahuje.
- Do 3 pracovních dnů po obdržení vámi zaslaného klíče vám e-mailem zašleme přístupové heslo do aplikace Online servis PDS, kterou můžete od té chvíle ihned používat.
Další informace / Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
Pro přístup uživatele do aplikace Online servis PDS je možné použít komerční certifikáty určené pro zaměstnance a fyzické osoby. Tyto certifikáty a jejich soukromé klíče musí být uložené v souboru přímo v počítači používaném pro přihlášení.
Není garantována možnost přihlášení a podpisu certifikátem umístěným na jakémkoliv externím zařízení (např. tokenu nebo čipové kartě). Dále nejsou plně podporovány certifikáty, u nichž dochází k potvrzení podpisu pomocí PIN (bez ohledu na způsob zadání PIN).
Certifikační autorita | Podporovaný certifikát | Odkaz |
---|---|---|
PostSignum (Česká pošta) | Komerční certifikát | http://www.postsignum.cz/ |
První certifikační autorita, a.s. | Komerční certifikát | http://www.ica.cz/ |
eIdentity | Komerční certifikát | http://www.eidentity.cz |
Postup zřízení certifikátu je uveden na internetových stránkách příslušných certifikačních autorit.
Následující žádosti dosud není možné podávat přes webovou aplikaci Online servis PDS.
- Žádost o změnu ceny na LN model a měsíční fakturaci
- Žádost o změnu ceny na cenu MODOM a roční fakturaci
- Žádost o pravidelnou mimořádnou měsíční fakturaci
Vyplněné formuláře zašlete e-mailem na distributioncapacity@gasnet.cz a současně i poštou na adresu:
Oddělení smluvních vztahů prodeje kapacity
GasNet, s.r.o.
Green Building II
Tuřanka 1554/115b
627 02 Brno-Slatina
Jak podat Žádost o změnu ceny na LN model a měsíční fakturaci
Tuto žádost dosud bohužel není možné podat přes webovou aplikaci Online servis PDS.
Stáhněte si ji zde a vyplňte ve svém počítači.
Vyplněnou smlouvu zašlete e-mailem na distributioncapacity@gasnet.cz a současně i poštou na adresu:
Oddělení smluvních vztahů prodeje kapacity
GasNet, s.r.o.
Green Building II
Tuřanka 1554/115b
627 02 Brno-Slatina
Jak na to?
Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o připojení k distribuční soustavě, ve které je již požadovaná změna počtu měřidel zohledněna.
Žádost prosím zašlete na distributioncapacity@gasnet.cz
Pokud na odběrném místě dochází i ke změně výše ročního odběru plynu, je třeba aktualizovat i Smlouvu o distribuci plynu, a to ve webové aplikaci Online servis PDS
Po přihlášení vyberte volbu Žádosti a zvolte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor". Jako důvod žádosti uveďte „D2 – změna smluvních údajů“.
Další informace / Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
Jak na to?
- Požadavek můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb. Pokud je uzavřeny nemáte, postupujte podle návodu.
- Samotný požadavek podejte prostřednictvím webové aplikace On-line servis PDS.
Přihlaste se do ní a přes volbu Žádosti vyberte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor". - Zadejte fakturační odečet, na jehož základě provedeme mimořádnou fakturaci. Fakturační odečet je možné zadávat každý měsíc či čtvrtletí a to vždy k poslednímu dni měsíce či čtvrtletí. Z naší strany bude zaevidován, pokud je zadán nejdříve v den odečtu a nejpozději 5. pracovní den po něm.
V odečtu nesmí být identifikována chyba, která znemožňuje jeho přijetí.
Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb PDS.
- Služba mimořádné fakturace je zpoplatněna dle ceníku společnosti GasNet.
Jak na to?
- Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o zajištění služby distribuční soustavy a Smlouvu o poskytování elektronických služeb. Pokud je uzavřeny nemáte, postupujte podle návodu.
- Další podmínkou je Žádost o připojení k distribuční soustavě podaná pro dané odběrné místo. Pokud na odběrném místě dochází k technické změně, která vyžaduje posouzení pracovníkem společnosti GasNet, je podmínkou pro přijetí Žádosti o rezervaci distribuční kapacity uzavřené Smlouva o připojení k distribuční soustavě.
- Žádost podávejte elektronicky ve webové aplikaci Online servis PDS, a to nejpozději do 10:00 dne předcházejícího požadovanému datu zahájení distribuce.
- Přihlaste se do aplikace „Online servis PDS“ a přes volbu „Žádosti“ vyberte druh žádosti „Žádost o rezervaci distribuční kapacity (RDK)“. Podejte žádost buď formou jednotlivého podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Pro nahrání žádostí použijte vzorový soubor pro elektronické podání žádosti o rezervaci distribuční kapacity, který je ke stažení v aplikaci „Online servis PDS“ na stránce „Podání žádosti“, odkaz "Stáhnout vzorový soubor". Jako důvod žádosti uveďte „D1 - Přepis bez ZD“. Detailní informace k podávání žádostí jsou uvedeny v uživatelské příručce o využívání elektronických služeb, kterou si můžete stáhnout (Uživatelská příručka pro využívání elektronických služeb PDS).
Po přihlášení vyberte volbu Žádosti a zvolte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor". Jako důvod žádosti uveďte „D1 - Přepis bez ZD“.
Další informace / Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
- pro zahájení dodávek do odběrného místa nově připojeného zákazníka
- pro zahájení dodávek do odběrného místa po neoprávněném odběru plynu nebo neoprávněné distribuci novým dodavatelem plynu
Jak na to?
Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb
- Žádost podejte ve webové aplikaci Online servis PDS.
- Pokud váš dodavatel plynu spadá do kategorie Dodavatel poslední instance, pak v termínech podle § 39 odst. 1 PTP.
- Pokud váš dodavatel plynu nespadá do kategorie Dodavatel poslední instance, pak v termínech podle § 113 odst. 5 PTP.
- Po přihlášení vyberte volbu Žádosti a zvolte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor".
Další informace / Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
Jak na to?
Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb.
- Žádost podejte ve webové aplikaci Online servis PDS, a to v termínech dle Vyhlášky o pravidlech trhu s plynem, pokud zároveň dochází ke standardní změně dodavatele, případně podejte samostatnou žádost o změnu ceny na špičkový odběr – jednosložková cena
- Po přihlášení vyberte volbu Žádosti a zvolte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor". Jako důvod žádosti uveďte „D3 - Změna ceny na špičkový odběr - jednosložková cena“.
Další informace / Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
- při standardní změně dodavatele
- při současné změně zákazníka i dodavatele
Jak na to?
- Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb.
- V případě že dochází ke standardní změně dodavatele i zákazníka, musí být podána též Žádost o připojení k distribuční soustavě.
- Pokud dochází k technické změně charakteru odběrného místa, která vyžaduje posouzení pracovníků rozvoje sítí, je třeba mít uzavřenu Smlouvu o připojení k distribuční soustavě.
- Žádost podejte ve webové aplikaci Online servis PDS nejpozději do 10:00 hodin 10. pracovního dne před požadovaným datem zahájení distribuce. Současně je třeba podat Žádost o standardní změnu dodavatele do systému společnosti OTE.
- V případě zahájení dodávek do odběrného místa nově připojeného zákazníka a za předpokladu, že pro dané OM již existuje aktuální Smlouva o připojení k distribuční soustavě, kdy dodavatelem plynu není obchodník s plynem, který je dodavatelem poslední instance v příslušné domácí zóně a pro zahájení dodávek do odběrného místa po neoprávněném odběru plynu nebo neoprávněné distribuci nebo při předcházení neoprávněnému odběru v termínech dle § 113 odst. 5 vyhlášky 349/2015 Sb., je nutné podat PDS Žádost o RDK nejpozději do 10 hodin pracovního dne předcházejícího pracovnímu dni nejbližšího možného zahájení dodávek plynu sjednaným s PDS. Současně podat Žádost o SZD do systému OTE.
PDS realizuje montáž měřidla nejdříve v termínu požadovaného připojení a nejpozději do pěti pracovních dnů od požadovaného data připojení. - Možnost provedení opravy chybně podané Žádosti o RDK je do 14:00 hodin následujícího pracovního dne po dni, kdy PDS žadatele k opravě vyzval.
Po přihlášení vyberte volbu Žádosti a zvolte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor".
Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
Jak na to?
Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb.
Žádost podejte ve webové aplikaci Online servis PDS, a to v termínech podle § 116 odst. 5 PTP. Po přihlášení vyberte volbu Žádosti a zvolte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor".
Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
Jak na to?
Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb.
- Žádost podejte ve webové aplikaci Online servis PDS, a to v termínech dle Vyhlášky o pravidlech trhu s plynem
- V souvislosti se Standardní změnou dodavatele v termínech podle PTP
- V souvislosti se Změnou smluvních údajů v termínech podle PTP
- Po přihlášení vyberte volbu Žádosti a zvolte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor". Jako typ rezervované kapacity uveďte „H - pevná distribuční kapacita na dobu neurčitou ve výši historicky dosaženého denního maxima“.
Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
Jak na to?
Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb. Uzavřena musí být i aktuální Smlouva o připojení k distribuční soustavě s maximální denní distribuční kapacitou rovnající se nebo převyšující celkovou požadovanou distribuční kapacitu.
- Klouzavou distribuční kapacitu lze sjednat minimálně na tolik plynárenských dnů určených počtem kalendářních dnů měsíce, ve kterém je zahájena distribuce, nebo do konce posledního plynárenského dne plynárenského měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla klouzavá distribuční kapacita zahájena.
- Žádost podejte ve webové aplikaci Online servis PDS, a to v termínech podle § 43 PTP, nejpozději pak v den zahájení.
Po přihlášení vyberte volbu Žádosti a zvolte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor". Jako typ rezervované kapacity uveďte „K - pevná distribuční kapacita klouzavá“.
Další informace / Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
Jak na to?
Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb.
- Žádost podejte ve webové aplikaci Online servis PDS, a to v termínech podle § 39 odst. 1 PTP.
Po přihlášení vyberte volbu Žádosti a zvolte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor". - V případě podání druhé duplicitní žádosti o rezervaci měsíční kapacity na stejné období se hodnoty kapacit nesčítají.
Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
Jak na to?
Žádost můžete podat, pokud máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb.
Žádáte o ukončení / přerušení distribuce s demontáží plynoměru z důvodu neplacení nebo rekonstrukce?
Žádost podejte elektronicky přes webovou aplikaci Online servis PDS v termínech podle § 119 odst. 1 PTP. V menu zvolte položku Žádosti a vyberte Žádost o rezervaci distribuční kapacity. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor".
Žádáte o ukončení distribuce z důvodu změny dodavatele nebo výpovědi smlouvy o dodávce plynu vámi či dodavatelem?
Žádost podejte formou zkrácení dodávky plynu prostřednictvím informačního systému OTE v termínech dle § 114 odst. 1 a 4 PTP.
Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb Provozovatele distribuční soustavy.
Jak na to?
Žádost můžete podat pokud:
- máte uzavřenu Smlouvu o distribuci a Smlouvu o poskytování elektronických služeb.
- splňujete plnění podmínek uvedených v § 47 PTP.
- patříte mezi zákazníky s průběhovým typem měření A
Žádost podávejte elektronicky ve webové aplikaci "Online servis PDS", a to
- nejdříve 4 kalendářní měsíce a nejpozději do 10:00 5. pracovního dne před prvním dnem platnosti / účinnosti vaší rezervace distribuční kapacity,
- nejpozději do 10:00 posledního pracovního dne před dnem, který máte se společností GasNet sjednán jako datum zahájení dodávek plynu, pokud se jedná o zahájení dodávek do odběrného místa nového zákazníka
- Po přihlášení zvolte položku Žádosti a vyberte Žádost o zkušební provoz. Zvolte buď jednotlivé podání, nebo nahrajte soubor žádostí v předepsané struktuře. Jeho vzor stáhnete v sekci „Podání žádosti“ přes odkaz "Stáhnout vzorový soubor".
Další informace / Užitečné odkazy
- Detailní informace najdete v Uživatelské příručce pro využívání elektronických služeb PDS.
- Řád Provozovatele distribuční soustavy
Za odběrné místo zákazníka s charakterem odběru technolog se považuje takové odběrné místo zákazníka, u kterého součet skutečných hodnot spotřeb za poslední čtvrtletí předchozího roku a první čtvrtletí daného roku činí méně než 70% z celkové spotřeby za období od 1. dubna předchozího roku do 31. března daného roku. V případě, že nejsou k dispozici hodnoty skutečné spotřeby, nahradí je PDS plánovanou měsíční spotřebou uvedenou ve smlouvě o zajištění služby distribuční soustavy. Ostatní odběrná místa se považují za odběrná místa zákazníků s charakterem odběru otop.
Cena za distribuci plynu ve zkušebním provozu je stanovena dle bodu 14.5 platného CR ERÚ. V případě překročení rezervované distribuční kapacity ve zkušebním provozu, není zákazník penalizován platbou za překročení dle bodu 14.6 platného CR ERÚ. Pokud je maximální dosažená denní spotřeba plynu v daném kalendářním měsíci nižší, než je rezervovaná distribuční kapacita ve zkušebním provozu, je PDS fakturována kapacita odpovídající výši rezervované distribuční kapacitě ve zkušebním provozu. Pokud je však, maximální dosažená denní spotřeba plynu v daném kalendářním měsíci vyšší, než je rezervovaná distribuční kapacita ve zkušebním provozu, je PDS fakturována maximální dosažená denní spotřeba plynu, přičemž sazba za distribuční kapacitu je vypočtena z rezervované distribuční kapacity ve zkušebním provozu.
V případě, že dodavatel plynu nepodá v termínu nejpozději 5 pracovní den do 10:00 hod. před ukončením distribuce plynu ve zkušebním provozu Žádost o rezervaci distribuční kapacity podle § 39 odst. 1, rezervuje PDS pro toto OM automaticky hodnotu distribuční kapacity dle nejvyšší dosažené denní spotřeby plynu ve zkušebním provozu.