Máte dotazy? Napište nám.
Přejít k obsahu | Přejít k menu | Přejít k vyhledávání
Jsme distributor zemního plynu. Pečujeme o největší plynárenskou síť v České republice, kterou proudí životně důležitý zdroj energie k milionům lidí. Každý den se staráme o to, aby zemní plyn doputoval bezpečně a spolehlivě k českým domácnostem a firmám. Věříme v budoucnost plynu. Chceme být pilířem moderní a zelené energetiky. Zapojíme proto digitalizaci, inovace a nové technologie. Protože nám záleží na společné budoucnosti, chováme se ohleduplně, udržitelně a odpovědně: k sobě navzájem, našemu okolí a životnímu prostředí.
S naší novou značkou dáváme bezpečnosti, spolehlivosti a respektu příběhy a tváře našich lidí – profesionálů ze skupiny GasNet.
Naše značka je odrazem toho, kým jsme. Konstrukce je sestavená z přesných, geometrických tvarů se stejnou precizností a profesionalitou, s jakou budujeme a pečujeme o plynárenskou síť. Propojuje litery gn v jediném tahu, a symbolizuje tak základní prvek naší infrastruktury, našeho podnikání - plynovod.
Značka je silná, hrdá, sebevědomá a přátelská.
GasNet je moderní technologická společnost, proto je vizuální oddělení obou slov v našem názvu sílou řezu strojově přesné a jednoznačné. Logotyp byl zkonstruován na stejných principech jako symbol.
Kompletní logo je tvořeno dvěma základními elementy - symbolem a logotypem. Tyto elementy mohou mít různá vzájemná postavení a měřítka a vytvářejí tak variabilní systém aplikace pro různé podmínky a provedení.
Výrazná zelená barva dodává naší vizuální identitě pozitivní energii a podtrhuje naše zaměření na udržitelnost a životní prostředí. Základní barva je dopněna odstíny šedé.
ZELENÁ RGB 64 196 0 CMYK 74 0 100 0 HEX #40c400 PANTONE 802 C RAL 6018 |
ODSTÍNY ČERNÉ RGB 229 229 229 - 0 0 0 CMYK 0 0 0 10 - 0 0 0 100 HEX #e5e5e5 - #000000 |
BÍLÁ RGB 255 255 255 CMYK 0 0 0 0 HEX #ffffff |
Díky užití barevných gradientů získává značka prostor, třetí dimenzi, a působí plasticky. Varianty loga s gradienty jsou základní a preferovanou podobou značky, kterou užíváme všude, kde je to technologicky možné (v online i v klasickém digitálním a ofsetovém tisku).
RGB 64 196 0 - 36 126 44 CMYK 74 0 100 0 - 85 10 100 10 HEX #40c400 - #237d26 |
RGB 102 102 102 - 51 51 51 CMYK 0 0 0 60 - 0 0 0 80 HEX #666666 - #333333 |
RGB 255 255 255 - 102 102 102 CMYK 0 0 0 0 - 0 0 0 60 HEX#43a729 - #666666 |
V základní variantě značky je logotyp umístěný uvnitř prostoru symbolu. Toto řešení značky užíváme všude, kde je to možné. Pouze v případě, že je z hlediska čitelnosti nebo aplikačních omezení umístění této varianty nemožné nebo zcela zřejmě nevhodné, je přípustné užít sekundární varianty loga.
Tato varianta je určena pouze pro takové aplikace, které nedovolují užití základní varianty značky. Zde je logotyp umístěn přímo pod symbolem, a tím umožňuje aplikaci loga i v případě, že je prostor pro základní variantu loga nedostatečný.
Ochranná zóna je minimální vzdálenost loga vůči ostatním objektům v layoutu. Umístíme-li logo do pomyslného obdélníku, je tato vzdálenost rovna dvojnásobku síly tahu symbolu "gn". U logotypu se potom řídíme šířkou a výškou litery "a". Takto nastavená ochranná zóna platí pro všechny varianty loga.
Minimální povolená velikost plnohodnotné varianty loga v tisku je 15 mm vertikálně. V digitálním prostředí je tato velikost 70 px vertikálně. Samotný symbol dovoluje tisk od 10 mm vertikálně a digitální zobrazení od 25 px. Minimální velikost vertikální varianty loga je 15 mm / 70 px a horizontální varianty potom 7 mm / 35 px.
![]() |
![]() |
![]() |
Je zakázáno vytvářet nové barevné varianty primárních i sekundárních log. Povolená je firemní zelená, bílá a stupně šedé. | Libovolné seskupování symbolu a logotypu včetně změn velikostních poměrů jednotlivých elementů není povoleno. | Kombinování odlišných barevných variant symbolu a logotypu v rámci jednoho loga (jedné aplikace) není povoleno. |
![]() |
![]() |
![]() |
Je nutné dodržovat poměry stran každé z variant loga. Neproporcionální zvětšování / zmenšování loga je zakázáno. | Logo neumisťujeme na nedostatečně kontrastní poklad. Aplikujeme-li logo na fotografii, volíme takovou variantu loga, která zajistí jeho nejlepší čitelnost. | Logo neaplikujeme na pozadí, která se vymykají firemní barevnosti. Volíme vždy vhodnou kombinaci bílé / zelené / odstnínů černé - pro logo a jeho pozadí. |
Geometricky konstruované písmo Fieldwork je ideálním partnerem k oblým tvarům a geometrické konstrukci značky založené na kružnicích. Toto písmo disponuje rozsáhlou rodinou řezů od velmi tenkých po velmi silné, obsahuje znakovou sadu Latin 2 pro sazbu českého jazyka a je vhodné jak pro aplikace v tisku, tak pro digitální publikování.
Pro prezentaci značky v online prostoru volíme kromě firemního fontu Fieldwork ještě doplňkové písmo. Tím je volně dostupné Nunito Sans (Google Fonts) a je určeno především pro drobné a odstavcové texty, jelikož vyniká výbornou čitelností na obrazovkách.
Výhradně pro účely interních a utilitárních tiskovin je určeno substituční písmo Segoe UI. Tento font je automaticky dostupný v knihovnách systému Windows, čímž je zajištěno bezproblémové užití bez nutnosti instalace písma.
Set symbolů je postaven na principu loga samotného. Tyto grafiky jsou tvořeny jednoduchou linkou podpořenou detailem stínu, který naznačuje prostorovost. Ikonografie tak doplňuje vizuální identitu o svébytný, originální a snadno identifikovatelný prvek.
Pro standardní užití je vhodná základní - tenká varianta piktogramů. Pro aplikaci miniaturních symbolů (pod 40 px / 1,5 cm) je vhodnější silnější řez.
Při vytváření nových symbolů dbáme na zachování jednotného vzhledu všech grafických prvků firemní identity. Zde je krátké shrnutí několika pravidel:
TahSymboly jsou tvořeny tahy, nikoliv plochou. Konce i hrany všech linek jsou vždy kulaté. Tah přitom musí být shodné síly jako je tah symbolu stávajícího ve srovnatelném měřítku. |
StínTak jako v samotném logu, používáme i v odvozených grafikách gradient ve škále černé. Tento gradient tvoří stín naznačující vrstvy a jejich vzájemné překrývání. Umístění gradientu ve svislé ose nebo v místě napojení linek. |
SměrPředstavíme-li si, že je symbol kružnice tvořen jednou linkou, umístíme potom stín tak, jakoby byla linka kreslena po směru hodinových ručiček. Komplikované tvary řešíme individuálně dle konkrétní situace. |
Míra detailuU všech doplňkových symbolů je důležité udržovat konzistentní míru detailů. Symboly mohou působit jednotně a uceleně pouze tehdy, dodržíme-li vždy stejnou hranici zjednodušení. Např. postavy jsou zobrazovány bez obličeje (oči, nos, ústa) a vlasů - a to ve variantě detailu (busta) nebo celé postavy. |
Systém infografiky je postaven na flexibilním isometrickém gridu, originálních ilustracích a specifické barevnosti s gradientem. Isometrické prvky se mohou libovolně skládat a kombinovat či dokonce vrstvit do pater. Nabízí tak nepřeberné množství možností grafického znázornění dat a souvislostí. Lineární ilustrace potom originálně a poutavě doplňují konkrétní informativní sdělení.
Při vytváření nových prvků dbáme na zachování jednotného vzhledu. Zde je krátké shrnutí několika pravidel:
IsometrickéIsometrické prostorové ilustrace fungují na bázi dlaždicového gridu, který nám umožňuje libovolné skládání a vrstvení do komplexnějších kompozic. Stavíme města, patra, ulice a dodáváme jednotlivé domy, stromy i postavy - vše v perspektivě 45°. |
LineárníPro případy sdělení, která nejsou na bázi dat, ale konkrétního poselství, je vhodné užití ilustrací lineárních. Jejich estetika je zcela shodná jako v případě isometrie. Prostředí, do nichž jsou postavy a objekty zasazeny ovšem není v perspektivě, ale klasicky v ploše. |
![]() |
|
BarevnostKaždý ilustrovaný prvek musí dodržovat firemní barevnost obohacenou navíc o odstín hnědé (HEX #814a1f). Pouze tehdy lze libovolně sestavovat a kombinovat jednotlivé elementy tak, aby byla výsledná kompozice koherentní. Ve všech odstínech lze navíc aplikovat efekty gradientu. Při tvorbě nových prvků vycházíme ze sady stávajících. |
Míra detailuU všech infografických prvků je důležité udržovat konzistentní míru detailů. Ilustrace mohou působit jednotně a uceleně pouze tehdy, dodržíme-li vždy stejnou hranici zjednodušení. Např. postavy jsou zobrazovány bez obličeje (oči, nos, ústa) a vlasů - a to ve variantě isometrické i lineární. |
Grafické vyjádření bezpečnostních rizik při práci s plynárenskými rozvody je založeno na isometrických ilustracích. Vyobrazení klade důraz na technicky přesnou kresbu rozvodů a technologií. Ostatní části kresby jsou méně konkrétní.
Při vytváření nových prvků dbáme na zachování jednotného vzhledu. Zde je krátké shrnutí několika pravidel:
IsometrickéDíky jednotné perspektivě 45° jsou všechny jednotlivé prvky orientovány v prostorovém plánu shodně. Tím je garantován jednotný vzhled grafik. |
LineárníJednotlivé prvky kresby jsou vzájemné kombinovatelné. Díky shodné perspektivě lze části grafiky (postavy, technologie) využít pro vyjádření sdělení ve více situacích. To snižuje celkovou pracnost při tvorbě grafik. |
BarevnostBarevnost je výrazně redukována. Základní ilustrace jsou vytvářeny ve stupních šedé, pozornost diváka je soustředěna na detail díky zvýraznění bezpečnostního rizika doplňkovou červenou barvou. Červená barva může být aplikována jako transparentní. |
Míra detailuU všech infografických prvků je důležité udržovat konzistentní míru detailů. Ilustrace mohou působit jednotně a uceleně pouze tehdy, dodržíme-li vždy stejnou hranici zjednodušení. Postavy jsou zobrazovány výrazně zjednodušené, zatímco u technologií je žádoucí větší míra detailu. |
Fotografie pro marketingové účely řadíme do třech základních skupin dle tématu: ekologie, technologie a charaktery. Ekologické fotografie se orientují na neživou přírodu a floru v širokých záběrech i detailech. Technologické téma zpracováváme pomocí textur a záběrů z reálného odborného prostředí. A portréty potom zachycují především členy týmu GasNet.
![]() |
![]() |
Letecké snímky přírody, zelených ploch a lesů. Signifikantním elementem je táhnoucí se cesta, silnice, řeka, tok - náznak propojení, proudění, energie. | Pohled do přírody, široký záběr, pozitivní emoce. Spojené cesty tvořící síť, stále připomínající propojení a proudění. Obrázek nekončí bílou oblohou do ztracena, ale má jasné hranice. |
![]() |
![]() |
Detail organického přirozeného vzoru přecházejícího v abstraktní rovinu. Infrastruktura listu opět poukazuje na propojení energií. | Přírodní elementy fotografované v popředí ve spojení s plynárenskou technologií nebo vyobrazením pracovníků společnosti GasNet. |
![]() |
![]() |
Detailní záběry plynárenských technologií bez přítomnosti lidí. Rozostření pozadí nepřesáhne míru potřebnou k pochopení kontextu detailu obrazu. | Práce na plynárenských zařízeních. Vyobrazení pracovníků samostatně či ve skupině při práci na kontrole (údržbě, instalaci) zařízení. |
![]() |
![]() |
Pracovní portréty při věrohodných pracovních aktivitách. Přirozené a nestylizované, avšak profesionální a kvalitní záběry pracovníků charakteristické pohledem do kamery. | Bezpečnost při práci. Vyobrazení pracovníků vybavených bezpečnostními pomůckami, samostatně či ve skupině při každodenní práci na plynárenských zařízeních. |
![]() |
![]() |
Přirozené, důvěryhodné tváře. Muži i ženy různých věkových kategorií. Čelní pohled, bez nepřirozených úhlů záběru. | Sympatické, ale přirozené výrazy obličeje. Mírné, věrohodné úsměvy, bez stylizovaných grimas. |
![]() |
![]() |
Při fotografování v reálném prostředí s rušivým pozadím volíme velkou míru rozostření pozadí, aby postava vynikla a byla od pozadí dostatečně oddělena. | Při focení v exteriéru volíme pokud možno záběry bez pestrobarevných nesourodých pozadí. Zajistíme dostatečné rozostření pozadí, aby bylo co nejméně rušivé vůči centrální postavě. |
Vždy volíme přirozené světlo, kontrast, úhly záběrů, osoby i prostředí. Pozadí jednobarevné nebo rozmazané, v neutrálních barvách. Prostředí by mělo odpovídat místním reáliím.
Dbáme na ostrost, nasvětlení, kompozici i rozlišení všech fotografií. Především pro tisk je nutné velmi vysoké rozlišení snímku. Snímek by měl mít jasné hranice, neměl by být tzv. do ztracena.
Propojení, proudění, energie, sympatie, ekologie, důvěryhodnost, profesionalita, hi-tech. Záběry bez osob by měly hraničit s abstraktními vzory - náladové záběry s pozitivním nábojem.
![]() |
![]() |
Stylizovaný snímek ve stylu momentky, nikoli portrétu. Neprofesionální osvětlení a rušivé pozadí, díky němuž nelze postavu snadno opticky oddělit od pozadí. | Velmi tmavý snímek s nedostatečným nasvícením a nevhodnou atmosférou. Černé jednolité pozadí není pro standardní portrét doporučeno. |
![]() |
![]() |
Vyhýbáme se užití snímků s nepatřičnou mírou odhalení či nevhodným výrazem modelu. Fotografie musí být vkusná a nekontroverzní. | Vzhledem k působení společnosti výhradně na území ČR, není příliš vhodné používat snímky zcela zjevně neodpovídající dané lokaci. |
![]() |
![]() |
Nevyvážená kompozice, nejasné hranice snímku. Pro použití v layoutu s bílým podkladem je snímek zcela nevhodný. | Záběry přírody by se měly primárně soustředit na flóru a neživou přírodu v abstraktnější rovině. Žádoucí jsou obecné neutrální fotografie s ekologickým podtextem. |
Kompozice kombinující fotografii s krátkým textem / claimem. Kde je to vhodné, pracujeme s bílým rámečkem dle gridu naznačeného níže. Tam, kde by bílý rámeček nebyl vhodný, pracujeme s bílým boxem ve fotografii. Layouty jsou flexibilní v rámci daného gridu.
Vertikální layout podléhá stejným principům jako horizontální. Bílý rámeček zde ale lze rozšířit až do spodní třetiny celého formátu a prostor pro fotografii tím omezíme na zbývající horní 2/3 formátu.
Podle výše zmíněných principů lze sestavovat kompozice libovolných formátů. Obecně platí, že čím větší prostor daný formát poskytuje, tím snazší je layout sestavit. Níže je tedy několik příkladů řešení kompozice velmi malých rozměrů, které se mohou uplatnit online i v tisku.
Takto strukturovaný text a velikosti písma platí pro veškeré druhy layoutů. Nejen pro reprezentativní sazby typu advertorial, ale také pro interně zpracovávané texty.
V textech, které jsou na jednobarevném pozadí můžeme používat grafickou linku v bílé, černé nebo firemní zelené barvě (podle podkladu). Tato linka je umístěna z pravidla mezi nadpisovou částí či úvodem a samotným copy textem. Případně může doprovázet samotný nadpis.
Záleží nám na tom, jak se chováme k sobě navzájem, k našemu okolí a životnímu prostředí. Záleží nám na zdraví nás i celé společnosti. A proto podnikat udržitelně, odpovědně a ohleduplně, je to jediné, co nám dává smysl.
Bezpečnost |
Spolehlivost |
Respekt |
![]() |
![]() |
![]() |
Staneme se zosobněním standardu bezpečnosti a spolehlivosti. Udržitelnost je náš kompas. Zapojíme digitalizaci a nové technologie.
Jsme zárukou stability |
Věříme v budoucnost plynu |
Lépe využíváme vlastní síly |
Odpovědně hospodaříme |
Náš úspěch stavíme na lidech |
Jsme plynaři, jsme GasNet |
|
Jasně |
Přímo |
Konzistentně |
Pozitivně |
Hrdě |
Profesionálně |
![]() |
![]() |
Spolehlivost |
Bezpečnost |
![]() |
![]() |
Profesionalita |
Respekt |
![]() |
![]() |
Propojení |
Technologie |
Základními pilíři našeho podnikání jsou spolehlivost, bezpečnost a respekt. S naší novou značkou dáváme těmto slovům skutečný obsah prostřednictvím tváří a příběhů lidí, profesionálů ze skupiny GasNet.
![]() |
![]() |
Každý den se starám o spolehlivost dodávek plynu |
Každý rok připojím k síti 3000 nových domácností |
![]() |
![]() |
Osobně pečuji o plynárenská zařízení na Olomoucku |
Díky nám jsou plynárenské rozvody bezpečné |
Tvarosloví GasNet je nepřejaté a jeho skladba je totožná ve čtené i písemné formě: GasNet [gasnet].
Vyslovujeme jako jedno slovo [gasnet] se zřetelným [s], tedy nikoli [gaznet]. Zřetelně vyslovujeme také samohlásky, tedy nikoli [g'snet] ani [g'sn't].
Název společnosti píšeme výhradně ve tvaru GasNet, skupina GasNet, případně společnosti skupiny GasNet, případně GasNet, s.r.o. V textu, pokud je to možné, píšeme název vždy tučným písmem.
Jsme hrdí na společnost GasNet. Hovoříme o ní raději (nikoli však výhradně) v první osobě množného čísla než ve třetí osobě čísla jednotného. Tedy raději: “Spolehlivé dodávky jsou pro nás prioritou”, než “Pro GasNet jsou spolehlivé dodávky prioritou”.
Hovorové výrazy a familiární tón každé sdělení zlehčují. Tomu se snažíme vyhnout. Nepoužíváme výrazy jako “profíci”, “machři” nebo “borci”, ale “profesionálové”, “odborníci”, “špičky”.
Zde je konkrétní ukázka sdělení v podobě náborové inzerce.
Každý den na mě spoléhají miliony lidí Abys dělal něco velkého a důležitého nemusíš být businessman. Jirka řídí z dispečinku dodávky plynu pro 185.000 domácností a firem. Přidej se k nám v GasNet a použij naše špičkové technologie pro smysluplnou, užitečnou práci. Lidé GasNet: Spolehlivost | Bezpečnost | Respekt +420 123 456 | hr@gasnet.cz GASNET.CZ
|
Veškeré firemní tiskoviny vycházejí přímo ze základů vizuální identity. Jedná se tedy o kombinování loga, logotypu, symbolu a firemních barev pro každý materiál na míru.
V marketingových materiálech hraje hlavní roli obrazový materiál v kombinaci se sloganem. Zde se řídíme především formátem dané inzertní plochy a v rámci daného gridu kombinujeme vizuální identitu s fotografiemi dle tohoto manuálu.
Při brandingu automobilů a oblečení techniků v terénu je důležitá okamžitá rozpoznatelnost značky. Držíme se tedy typické GasNet barevnosti a aplikací loga. Níže jsou k nahlédnutí prezentace 2 fází brandingu: 1. je přebrandování stávajících pracovních oděvů a 2. prezentace ukazuje kompletně nové pojetí.
Orientační značení v interiéru je založeno na firemních barvách a piktogramech vyrobených v souladu s firemní identitou. Tyto piktogramy jsou dále doplněny o texty, které značí konkrétní lokace.
Interiér může být doplněn o prvky plynárenské infrastruktury adjustované jako artefakty či skulptury.
U většiny značení je předpokládána výroba z řezané folie, místy může být doplněna o symboly složené z 3D materiálu.
Značení exteriéru nabízí mnoho možností řešení. Obecně se přikláníme především k takovému zpracování, které ztvární prostorovost loga reálným vrstvením materiálu, namísto pouhého efektu stínu překrývaných vrstev.
Prostorový charakter značky nabádá k jejímu rozpohybování. Zde je ukázka práce s logem, textem a předěly ve videu.
Proměnný grafický prvek ve videu je černé textové okno, které nese bílý popisek osoby / místa / situace. Tento jednoduchý box je vždy umístěn nad pravým spodním okrajem obrazovky. Skládá se z části hlavního titulku, vedlejšího podtitulku a logaGasNet..
Rámeček |
Text |
Jednoduchá a efektní animace loga může fungovat i jako začátek a závěr firemních prezentací.
ZÁKLADNÍ VARIANTA LOGA |
VERTIKÁLNÍ VARIANTA LOGA |
HORIZONTÁLNÍ VARIANTA LOGA |
ZÁKLADNÍ VARIANTA LOGA |
Cítíte plyn? Volejte kdykoliv.
Potřebuje poradit?
Hledáte informace?
Kontaktujte zákaznickou linku.